Wednesday, April 24, 2013

Perangi Kolestrol Tinggi Dapatkan Set Kurus Shaklee

Salam semua,

Tengah tengok-tengok fb kak Nozi,terbaca 1 post yang di SHARE oleh Kak Nozi tentang KOLESTROL.
Naza rasa tertarik pulak.Mulalah tangan gatal rasa copy paste dan share kat anda semua.
Semoga kita sama-sama dapat mengambil sedikit sebanyak manfaat dari maklumat yang diberikan.


KOLESTEROL ???

Kolesterol menjadi satu bahan yang merbahaya apabila kita makan berterusan makanan berasaskan daging dan lemak.
 

Mari kita semak apakah 10 jenis makanan ini menjadi kegemaran anda atau tidak. Ini kerana jika ia menjadi rutin pengambilan seharian, anda mungkin tidak mengalami masalah kolesterol. Tetapi sekiranya anda tidak menyukainya maka pertimbangkan dimasa akan datang bahawa ia akan tetap menjadi sajian seharian untuk anda demi mengawal kolesterol itu.

1.KACANG SOYA – disediakan tak kira dalam apa bentuk pun seperti minuman susu soya, menjadi pelengkap masakan gulai, taufufah, taufu, tempe dan sebagainya.

2.KUACI – disediakan samada dalam bentuk snek atau kuih.
3.BUAH KERING – buah-buah yang telah di proses dan dikeringkan seperti dari jenis limau.
4.EPAL – diproses menjadi jus atau dimakan begitu saja.
5.IKAN TUNA – atau apa-apa ikan laut dalam yang kaya omega-3 dan asid lemak.
6.KACANG TANAH – mengandungi vitamin E.
7.MANGGA – mengandungi vitamin C dan di hidangkan samada dalam bentuk jus atau dimakan begitu saja.
8.KISMIS – mampu mengurangkan kolesterol sebanyak 8% dengan setiap pengambilan 400 kalori kismis setiap hari.
9.OAT – penyerap utama kolesterol didalam darah.
10.JAMBU BATU – mampu menurunkan sehingga 18.8% kolesterol dengan pengambilan 400gm sehari


Wahhhh jadi mulai hari ini boleh lah memperbanyakkan makan makanan diatas.


Macam mana pulak bagi mereka yang tak suka dan tak larat nak ambil semua jenis makanan diatas??
Leceh dan malas nak cari bahan-bahan tersebut.
Takkan nak makan benda tu je hari-hari kan???

Hahhhhh kat sini Naza suggestkan ambil SET KURUS SHAKLEE

Set Kurus Shaklee Terdiri Daripada :-




Kelebihan Vitamin-Vitamin Dalam Set Kurus Shaklee.

ESP,LECITHIN DAN CINCH SHAKE - Sumber Kacang Soya yang Membekalkan Protein.Kacang Soya ESP bukan sebarangan jenis punya kacang soya tau,bak kata omak den "bukan calang-calang soya"...

Kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi "NON GMO"(non-genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah dan Kacang soya shaklee tidak dibasuh menggunakan alkohol.Hanya kacang soya yang terbaik sahaja dipilih untuk membuat ESP,CINCH dan Lecithin Shaklee

Sebaliknya,kacang soya biasa yang kebanyakkannya bersifat GMO ini lebih murah kos penghasilannya. Kebanyakkan syarikat mementingkan KOS, justeru mereka akan menggunakan kacang soya jenis ini (GMO).

Produk Hasil GMO boleh menyebabkan
• alergic
• Toxic
• karsinogen / potensi kanser
• Anti-gizi

Mungkin juga mencipta penyakit-penyakit baru yang belum pernah kita lihat sebelumnya, selain dapat memacu peningkatan beberapa penyakit yang sudah kita miliki,seperti kanser. 

Haiwan yang mengambil makanan GMO mengalami pendarahan perut, berpotensi bertumbuhnya sel pra-kanser, kerosakan organ dan sistem kekebalan tubuh, keradangan ginjal, masalah dengan darah, sel hati, dan kematian yang tidak dapat dijelaskan.

OMEGAGUARD - Tak suka makan ikan tuna atau ikan-ikan lain seperti yang dinyatakan diatas? Ambil je OmegaGuard.
OmegaGuard Shaklee mengandungi Asid Lemak dan Omega 3.Bagus untuk menjaga kesihatan jantung anda dan cepat membakar lemak-lemak degil anda. 
Klik SINI untuk mengetahui khasiat OmegaGuard Shaklee

ALFALFA - Tak ramai yang tahu sebenarnya bila kita ambil alfalfa ni sama seperti kita mengambil buah-buahan dan oat yang membekalkan serat.Serat yang boleh melancarkan sistem penghadaman,so dapat membantu mereka yang mempunyai masalah sembelit.Sometimes alfalfa membuatkan kita cepat rasa kenyang.
Nak tahu 20 kelebihan Alfalfa Shaklee?Boleh klik kat SINI
 

Sekian Perkongsian Untuk Hari ini =)

Nak Set Kurus Shaklee?
Tak kira samada yang masih menyusukan bayi atau mereka yang mengalami masalah berat badan,
Jangan fikir panjang.....

Hubungi saya, Naza
SID:907222
SMS/Whatsapp :0166331243
Email: mal1685@yahoo.com

*COD bagi area Pajam,Mantin,Nilai,Salak Tinggi dan kawasan sekitar. 
 
 

No comments:

Post a Comment